Software: phbBB forum er mig bekendt verdens ældste og sikkert mest benyttede forum-software. Jeg var for mange mange år siden MODerator, så jeg har lidt erfaring. Det er gratis, lidt gl dags, men det er hvad jeg kender og ikke skal bruge tid på at lære at kende.
Fordelen i forhold til FB er overskueligheden. Det er ret let at finde noget inden for bestemte emner. FB er helt bevidst generelt totalt kaotisk. Alle kan skrive alt mulig lort!
Jeg håber, at du let kan se fordelene ved dette forum fremfor FB: Overskuelighed, opdelt i kategorier og emner ligesom strukturen på en disk på computere. En kategori indeholder et eller flere fora, hvert forum kan have underfora osv. som mappestrukturen på en disk.
Fakebook er med vilje lavet så uoverskueligt som overhovedet muligt. De fleste opslag på FB er som døgnfluer - de er væk i overmorgen. FB er lavet af forsk. grunde. 1) solid overvågning af systemkritikere 2) tidsfordriv og underholdning for mange, som mangler et liv og 3) giver et indtryk af den folkelige modstand mod Eliten - troede du, at FB var lavet af venlige sjæle for dine blå øjnes skyld? - og endda gratis?