Præsidenten, der ikke ville have krig, af Jette Anne-Marie Hansen

primært Trump
Post Reply
admin
Site Admin

Præsidenten, der ikke ville have krig, af Jette Anne-Marie Hansen

Post by admin »

af Jette Anne-Marie Hansen - link går direkte til opslaget og virker kun, hvis du er logget ind på FB

Trump gør på ingen måde op med Deep State's krigeriske strategier i sin udenrigspolitik. Tværtimod!

Jeg ser det som et stort problem, at Trump udøver et tyranni over andre lande og åbenlyst ikke respekterer deres suverænitet. Det er bestemt ikke et rart projekt, der tegner sig i horisonten: I stedet for måske at besidde hele kloden, synes Trump/USA at gå efter at dele verden op i tre klumper og selv besidde den klump, der involverer Europa, Canada - og Grønland, der alt sammen er udset til at blive udplyndret.

Trump har gjort krav på Panamakanalen og presset Panama til at melde sig ud af "BRI" (Kinas Belt and Road Initiative). Dette garneret med vanvittige løgne, så som at Kina kontrollerer Panamakanalen og at USA bliver tvunget til at betale mere end andre.

Det kan han ikke tillade sig.

Han kan heller ikke kan tillade sig at forbyde andre lande at handle i deres egne valutaer i stedet for Petrodollaren og true med handelskrig, hvis de gør det. Som jeg forleden hørte selveste den vanvittige Cliff High sige, "Petrodollaren er pr. definition vold".

Det er også en uantagelig magtudøvelse at diktere Danmarks sikkerhedspolitik i Grønland og hvor meget Europa skal investere i militariseringen af NATO.

Det er jo en kæmpestor løgn, at USA indtil nu har betalt for Europas sikkerhed via NATO. Tværtimod er NATO kun og udelukkende blevet brugt til at forfølge USAs egne interesser, der bestemt ikke er Europas interesser. Det er OS, der via NATO, har kanaliseret vores ressourcer ind i at tjene USAs interesser på bekostning af vores egne.

Trump betjener sig slet og ret af en løgnagtig logik.

Det var en ynk at se Debatten forleden, hvor det blev diskuteret, hvordan vi skulle udrede de enorme summer, som den militære oprustning vil koste Danmark. Ikke een af de tilstedeværende vovede at udfordre selve kravet om oprustning, som reelt bare er USA, der forlanger, at vi skal aflevere overskuddet fra vores produktion (og mere til) til deres våbenindustri, hvorved vi selv bliver fattiggjorte.

Vore politikere kravler rundt på maven for USA som pryglede køtere. Især efter at Trump direkte har gjort krav på Grønland, (dette bla. for at sætte en kæp i hjulet på Kina, der ønsker at bruge Arktis som sejlrute).

Det er et stort problem, at vi tydeligvis er blevet USAs slaver og at Trump vil skide på vores suverænitet. Også selv om Mette Frederiksen slet ikke har kunnet få nok af at stille Danmark til rådighed for USA - og faktisk burde stilles for en rigsret.

På samme måde med Ukraine. Trump betjener sig også af en løgnagtig logik, når han forlanger at Ukraine skal give USA retten til at råde over dets naturressourcer til gengæld for de enorme summer, som er skudt i krigsførelsen imod Rusland. Den udlægning er grænseløst uforskammet!

Det var USA, der VILLE have den krig for at svække Rusland. Ukraine er bare blevet brugt som proxy. Det anslås at indtil videre ca. 1.2 millioner ukrainere er døde og fire millioner invalideret. (Nej, jeg ved det godt. De tal hører man ikke i "Krigens Døgn".)

USA har ikke hjulpet Ukraine. USA har udnyttet det ukrainske folk på den mest makabre måde.

En stor del af de penge, USA har givet til Ukraine, er i øvrigt gået til USAs egen våbenindustri - så vidt jeg ved, er der tale om lån og ikke foræringer. Og nu hvor landet hænger i laser, kommer Trump og gør krav på landets naturressourcer. ...

Alt den slags kan jeg ikke lide. Jeg kan ikke lide løgnagtige logikker. Og jeg kan ikke lide kolonial udplyndring af andre lande, hvis suverænitet man ringeagter.

Trump-regeringen fører en aggressiv udenrigspolitik, der går parasitisk til angreb på egne allierede. Det er en videreførelse af Biden-regeringens ny-imperialistiske politik, blot med endnu større skamløshed.

Det er bestemt heller ikke særlig rart, at Trump mener, at palæstinenserne skal fordrives fra det land, som er deres. Og at han hundser rundt med Jordan og Egypten for at få det til at ske.

Det væsentlige er ikke, at han ævler om at "eje" Gaza og byggemodne området til luxusboliger for de rige. Det væsentlige er, at han siger, palæstinenserne skal tvangsforflyttes og ikke har ret til at komme tilbage.

Spørgsmålet om palæstinensernes ret til deres land og ret til selvbestemmelse er selve essensen i palæstinensernes kamp. Aflyser man de to ting, har man aflyst palæstinenserne som folk, som kultur, som civilisation.

Det væsentlige er, at Trump nøjagtigt lige som Biden-regeringen, støtter folkemord og etnisk udrensning.

Er Trump storkapitalens ven? Det tror jeg, han er! Jeg tror, han mener, at man får USA på fode igen, ved at gøre det muligt for storkapitalen at øge sine profitter. Så det satser han på. Gerne ved på forskellig vis at udplyndre andre lande. Derimod ser jeg ingen tegn på, at han agter at gøre nogen sådan særlig indsats for Amerikas fattige og hjemløse og stakkes almindelige mennesker, der må have både tre og fire jobs for at få det til at løbe rundt.

Det er heller ikke særlig godt efter min mening. Man kan ikke fixe USA uden at give de almindelige mennesker flere rettigheder og omfordele værdier fra den ene procent til majoriteten på samfundets bund.

Som tingene er, tror jeg faktisk ikke, deep state har noget at indvende. Trump har sat turbo på USAs parasitiske forhold til verden, herunder egne allierede og hverken folkemord eller etnisk udrensning synes at genere ham.

Betydningen af at aflyse transideologiens kønsforståelse eller beskære USAID og lægge det ind under State Department og den slags, som folk er så lykkelige for, blegner i forhold til dét.
Post Reply